Danny de Graaf was jarenlang sponsoringmanager van KLM en zag zo’n 12.000 sponsoringverzoeken langs komen. Veel sponsoringverzoeken waren bij voorbaat al kansloos. Via het onlangs uitgekomen boek “Sponsoring: hoe en waarom” worden organisaties en projecten geholpen een betere sponsoringaanvraag in te dienen bij de juiste sponsors.
Weinig kennis
Organisaties en projecten hebben veelal weinig kennis van zaken wanneer het gaat om sponsoring. Lukraak worden tientallen sponsoringbrieven verzonden en evenveel afwijzingen volgen. Teleurgesteld na de zoveelste afwijzing stopt men vervolgens met de zoektocht naar sponsors.
Sponsorwerving lastige klus
Het werven van sponsors is een lastige klus en vereist kennis van zaken. Toch zijn veel sportverenigingen, culture organisaties en goede doelen geheel of afhankelijk van sponsoring. Speciaal voor deze groep is het boek “Sponsoring: hoe en waarom” geschreven.
Sponsoring: hoe en waarom
“Sponsoring: hoe en waarom” is een praktische handleiding bij het werven van sponsors. Op een toegankelijke manier maakt de schrijver van het boek u deelgenoot van zijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van sponsoring.
Bovendien geeft hij u een uniek inzicht in de gedachtegang van een sponsor.
Goede sponsoringaanvraag indienen
Op een praktische manier komen alle aspecten aan de orde die nodig zijn om een goede sponsoringaanvraag in te dienen.
Van het voorbereiden en beschrijven van de organisatie van de gesponsorde en het bieden van tegenprestaties tot het opstellen van een goede brief.
Ook is er aandacht voor het voeren van gesprekken met sponsors, het maken van afspraken, het opstellen van een sponsorcontract en het onderhouden van een sponsorrelatie.
Onmisbare en praktische handleiding bij het werven van sponsors
Wanneer je als kleine of middelgrote organisatie vliegensvlug sponsors wilt leren werven is het boek “Sponsoring: hoe en waarom” een onmisbare en praktische handleiding.
Boek "Sponsoring: hoe en waarom"
Titel: Sponsoring: hoe en waarom
Ondertitel: vliegensvlug sponsors leren werven
Auteur: Danny de Graaf
Uitgever en eindredactie: Jaap Burgstra
Aantal pagina's" 156
Prijs: € 29,95.
ISBN: 978-90-817558-3-2
Meer informatie
Uitgebreide infomatie over sponsoring is te vinden in het het dossier over sponsoring.