Als een van de hoofdsponsoren van War Child heeft T-Mobile tijdens de feestdagen een speciale actie georganiseerd om extra geld in te zamelen. De actie liep in alle tachtig T-Mobile winkels en in de e-shop. Per nieuwe klant - zakelijk, particulier, prepaid of abonnement - ging vijf euro naar War Child. Met de vandaag bekendgemaakte opbrengst kan War Child het komende jaar weer meer kinderen in oorlogsgebieden helpen.
Consumenten willen iets goeds terug doen
Priscilla Tomasoa, pr-manager bij T-Mobile in Nederland: 'De opbrengst van de actie voor War Child is een resultaat waar we bij T-Mobile erg trots op zijn. Het enthousiasme van alle medewerkers in de T-Mobile winkels heeft veel bijgedragen aan het succes van de actie. De laatste twee weken van het jaar zijn altijd al drukke tijden in de winkels, maar gedurende de War Child Weken leek het drukker dan ooit. Het is duidelijk dat consumenten 'iets goeds terug willen doen' en War Child spreekt een groot publiek aan.
Daarnaast zijn er zelfs nog donaties gekomen voor deze actie waardoor er nog meer geld is ingezameld.' Jacqueline Kleijn, manager Marketing en Corporate Sponsoring van War Child: 'De War Child Weken, georganiseerd door T-Mobile, zijn een geweldige afsluiting van het jaar geweest. De recente strijd in Congo en het oplaaiende geweld in Oeganda maken ons werk helaas nu urgenter dan ooit en wij hebben partners als T-Mobile heel hard nodig om de slachtoffers van deze en andere oorlogen, te helpen. Deze actie geeft ons de mogelijkheid om nog meer kinderen in oorlogsgebieden te helpen.'