Positieve ervaringen met Fondswervingonline na vernieuwing

Dit jaar is Fondswervingonline volledig vernieuwd, in haar streven de wereld van subsidies en fondsen optimaal transparant te maken. Toch is de vernieuwing van deze voormalige Emerce Challenger niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. Alleen door te luisteren naar de feedback van leden, en eens kritisch naar ons zelf te kijken, hebben we kunnen ons zelf opnieuw kunnen uitvinden.  

Positieve reacties na introductie van vernieuwd Fondswervingonline

Achter de schermen hebben we een paar jaar keihard gewerkt aan het huidige, vernieuwde Fondswervingonline.
Maar toch is het uiterst succesvolle vernieuwde Fondswervingonline er niet vanzelf gekomen. 

Vanaf deze maand nemen we je maandelijks mee in ons streven en bijhorende worstelingen de markt van subsidies en fondsen transparant te maken.

Gelukkig merken we aan reacties dat klanten het vernieuwde Fondswervingonline als positief ervaren.

Ook aan persoonlijke reacties merken we dat het vernieuwde Fondswervingonline aanslaat. 
Inmiddels zijn er talrijke subsidies en fondsen verstrekt aan leden van Fondswervingonline :-)

Elk voordeel heeft zijn nadeel

De afgelopen jaren hebben we keihard gewerkt. Niet alleen hebben we uitgebreide informatie over meer dan 1700 subsidies en fondsen. Deze informatie is ook nog eens actueel en prettig leesbaar geschreven, zodat iedereen het snapt.

Bovendien is er heel hard gewerkt aan een zeer gebruikersvriendelijke site en is er veel geld geïnvesteerd om dat mogelijk te maken.

Toch kleefden er ook wel nadelen aan al dat harde werken en de stijgende interesse voor het vernieuwde Fondswervingonline.

Door onze obsessie om het beste subsidie en fondsenplatform van Nederland te maken vergaten we soms snel en accuraat te reageren op mails.
Geen onwil, meer onze drive naar perfectie die roet in het eten gooide.

Vanaf augustus hebben we dan ook een heus mailprotocol en streven we ernaar alle mails binnen een dag te beantwoorden. Bij extreme drukte lukt dit niet altijd, maar binnen een week is je mail altijd beantwoord.

Natuurlijk kunnen we extra mensen aantrekken, maar dan zou ons streven om Fondswervingonline bereikbaar te maken voor een grote groep mensen uit het zicht raken. We proberen dus een goede balans te vinden tussen een goede klantenservice en een betaalbaar lidmaatschapsgeld. Een worsteling die soms goed uitpakt en soms wat verfijning behoeft.

Kritische naar jezelf kijken

In onze streven naar het opzetten van de meest actuele subsidie en fondsenplatform waren we, juist omdat we al twintig jaar actief zijn op het gebied van subsidies en fondsen, ook gewend om zaken jarenlang op dezelfde manier te doen. Of het nu ging om de wijze van opzeggen, of de wijze van communicatie, het ging zoals het ging.

Dit jaar hebben we eens kritisch naar ons zelf gekeken en gedacht: wat vinden we zelf eigenlijk prettig als klant.

Als reactie hierop hebben we vervolgens als eerste de wijze van opzeggen gemoderniseerd en van deze tijd gemaakt. Het is sinds een paar maanden mogelijk makkelijk online op te zeggen zonder gedoe.

Verder was de administratie wel eens een ondergeschoven kindje, en werden facturen wel eens te laat verzonden. Overigens zijn er ook tal van klanten geweest die nooit een factuur hadden ontvangen, gewoon omdat we het vergeten waren :-)
Ook dat is de afgelopen periode aangepakt. Bovendien gaan we volgend jaar over naar een nieuw digitaal systeem waardoor de facturering ook voor leden digitaal en inzichtelijk is.

Toch ging het niet vanzelf

Het vernieuwde Fondswervingonline is er niet vanzelf gekomen.
De afgelopen die jaar is al het gespaarde geld geïnvesteerd in Fondswervingonline gestoken, naast een grote som aan privé geld.

Toch was het vernieuwde Fondswervingonline er bijna niet gekomen :-(
Eerst waren we bij een storing een jaar aan content en nieuwe subsidies en fondsen kwijtgeraakt (daarom zijn back-ups dus best handig). Vervolgens ging een inmiddels failliete en spoorloze websitebouwer er met een behoorlijk bedrag vandoor.

Inmiddels hebben we een goede websitepartner, deugdelijke back-ups en vooral heel veel goede content, maar de weg naar het huidige Fondswervingonline was er een van vallen en opstaan naast vele slapeloze nachten.

We zijn pas begonnen :-)

Ook al doen we dit werk al twintig jaar, met het vernieuwde Fondswervingonline zijn we pas begonnen met het inzichtelijk maken van de wereld en subsidies. En inmiddels bereiken ons ook de successtories.

De komende maanden blijven we werken aan het verder uitbouwen van ons actuele bestand van subsidies en fondsen. Een traject waar veel tijd in gaat zitten, zeker omdat we hoge eisen stellen aan de kwaliteit van de teksten. 

Vele kleine verbeteringen

Daarnaast zijn we druk bezig met een traject om Fondswervingonline nog gebruikersvriendelijker te maken, en lopen er hiervoor een aantal sessies met het digitale bureau dat ons hierin adviseert. We hanteren hierbij de "scrum" en "agile" werkwijze, waardoor er regelmatig kleine verbeteringen zijn.

Zo is er sinds vorige maand "plotseling" voor leden een nieuwe manier beschikbaar om subsidies en fondsen te bookmarken, en vanuit het account weer te geven.

De leden van Fondswervingonline zullen dit ook volgend jaar ervaren. Veel kleine verbeteringen. Soms zichtbaar, soms alleen voor de techniek, maar altijd met als doen je optimaal te laten profiteren van de in Nederland beschikbare subsidies en fondsen.

Wat was er al verbeterd

Een lijstje met verbeteringen van de afgelopen tijd kun je hier vinden: https://www.fondswervingonline.nl/vernieuwd

Zelf lid worden van Fondswervingonline

Wil je zelf ook profiteren van het vernieuwde en snelgroeiende Fondswervingonline? Sluit je dan nu aan.

Nu lid worden