Kunst, cultuur en media

Canon blijft sponsor World Press Photo Foundation

Canon heeft bekend gemaakt de sponsorrelatie met de World Press Photo Foundation opnieuw met een periode van 3 jaar te verlengen. Met deze verlenging van het Corporate Sponsorship wordt de 18 jaar durende relatie voortgezet en blijft Canon als partner betrokken bij de ontwikkeling van de fotojournalistiek.

World Press Photo (WPP)

World Press Photo (WPP) is een onafhankelijke non-profit organisatie die in 1955 is opgericht. WPP wordt algemeen erkend als ‘s werelds meest prestigieuze wedstrijd voor fotojournalisten. Met duizenden fotografen als deelnemer, geeft deze wedstrijd soms een zeldzaam en iconisch beeld van internationale onderwerpen en gebeurtenissen.

Lillan Baruch, Executive Board Member van WPP, voegt daar aan toe: "Wij zijn verheugd dat Canon de 18 jarige relatie met World Press Photo opnieuw met 3 jaar heeft verlengd. Zeker in deze economisch moeilijke tijd betekent deze hernieuwde betrokkenheid bij de toekomst van de fotografische industrie en onze organisatie in het bijzonder, heel veel voor ons. Wij kijken uit naar het intensiveren van onze samenwerking om die vervolgens gezamenlijk naar een volgend niveau te brengen."

Inzendingen

Voor 2009 hebben meer dan 5.000 professionele fotografen uit 124 landen foto’s ingestuurd voor 10 verschillende categorieën. De winnende foto van de Amerikaanse fotograaf Anthony Suau werd gekozen uit een collectie van meer dan 96.000 foto’s. De foto toont een gewapende agent in een Amerikaanse woning, die als gevolg van hypotheekschuld wordt ontruimd. De winnaar van de World Press Photo voor het jaar 2009 wordt op 12 februari 2010 bekend gemaakt.