Toepassing
Subsidie voor professioneel uitgevoerde podiumkunstprojecten in Flevoland, met een bovenlokaal publieksbereik. De activiteit bereikt bezoekers uit meerdere Flevolandse gemeenten en trekt eventueel ook publiek uit andere provincies naar Flevoland.
Doelgroep
Professionele podiumkunstinstellingen en/of -festivals.
Voorwaarden
Subsidieaanvragen worden getoetst op onderstaande criteria:
- Instap-criterium: aansluiting bij de identiteit van Flevoland
- Artistieke kwaliteit
- Cultureel ondernemerschap en professionaliteit
- Het project heeft een bovenlokaal publieksbereik
- De activiteit bereikt bezoekers uit meerdere Flevolandse gemeenten en trekt eventueel ook publiek uit andere provincies naar Flevoland
- De activiteit vindt plaats in een gebied in Flevoland waar weinig (vergelijkbaar) aanbod is
Op een aantal van deze criteria zijn punten gekoppeld.
De uitgebreide voorwaarden en een toelichting op het gehanteerde puntensysteem kun je vinden vanaf pag. 1 van de bijlage.
Subsidie
De subsidie bedraagt maximaal € 25.000.
Maximaal 50% van de projectkosten worden gesubsidieerd.
Uitzondering subsidiebedragen
Subsidiabel kosten
- Alle kosten die redelijkerwijs als noodzakelijk kunnen worden beschouwd voor de realisatie van het project (dus geen reguliere exploitatielasten).
Niet subsidiabele kosten
- Projectkosten die zijn gemaakt voordat de aanvraag is ingediend
- Kosten van (deel)activiteiten die plaatsvinden buiten Flevoland
Aanvragen
Vul bijgaande aanvraagformulier in, en stuur het naar subsidieaanvragen@flevoland.nl of per post (zie contactgegevens).
Aanvraagtermijn
Uiterlijk 1 oktober van het jaar voorafgaand aan het jaar waarin het project plaatsvindt.
Aanvragen die later worden ingeleverd, worden niet meer in behandeling genomen.
Meesturen
- Inhoudelijk plan
Een concrete omschrijving van het project, waaronder een beschrij- ving van de organisatie, de doelstellingen van het project en het artistiek concept (regie, muzikaal, choreografisch) alsmede een duidelijke uitwerking van het plan en bijbehorende activiteiten. In het inhoudelijk plan wordt tevens in een aparte paragraaf aandacht besteed aan het instapcriterium ‘aansluiting bij de identiteit van Flevoland’.
- Werkplan met tijdspad
Beknopte weergave van de tijdsduur en fasering van het plan vanaf de eventuele honorering van de aanvraag tot het tijdstip van voltooiing.
- Prestatieoverzicht
Duidelijke weergave van het geplande aantal uitvoeringen/activiteiten, de plaats en datum waarop deze plaatshebben en het verwachte publieksbereik. Tevens wordt een prognose gegeven van de ‘herkomst’ van het publiek: hoeveel publiek komt uit de standplaats, andere Flevolandse gemeenten, de rest van Nederland.
- PR en marketingplan
Omschrijving van de wijze waarop bekendheid wordt gegeven aan het project.
- Strategie voor cultureel ondernemerschap
Uiteenzetting van de strategie op het gebied van cultureel ondernemerschap; hoe verwerft de organisatie inkomsten buiten de overheids- subsidies om?
- Sluitende begroting
Begroting die inzicht geeft in de kosten en opbrengsten, inclusief een onderbouwing.
- Een lijst van de belangrijkste medewerkers en (beoogde) uitvoerders, artistiek en overig, met hun Curriculum Vitae.
- Statuten van de organisatie (geldt alleen voor nieuwe aanvragers).