Subsidieregeling goed gastouderschap kinderopvang 2010
Subsidie met als doel gastouders die op de datum van inwerkingtreding van deze regeling gastouder in de zin van de Wet kinderopvang zijn en als zodanig werkzaam zijn, in het jaar 2009 en 2010 tegemoet te komen in de kosten voor het kunnen voldoen aan de deskundigheidseisen op grond van de Wet kinderopvang zoals luidend met ingang van 1 januari 2010.
Artikel 3. Te subsidiëren activiteiten
- 1. Voor subsidie met het oog op en binnen de doelstelling, genoemd in artikel 2, komen uitsluitend in aanmerking de werkelijke kosten van de certificeringsprocedure die wordt afgesloten met een certificaat goed gastouderschap indien wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
- a. de certificeringsprocedure is gericht op het voldoen aan het kwalificatiedossier Helpende Zorg en Welzijn, CREBO-nr. 92640, of het eindtermendocument Helpende Welzijn, CREBO-nr. 10745;
- b. de aanbieder die de desbetreffende certificeringsprocedure verzorgt, legt aan het gastouderbureau een verklaring over van het bevoegd gezag van een instelling als bedoeld in artikel 1.1.1, onderdeel b, of artikel 1.4.1, van de Wet educatie en beroepsonderwijs, die een opleiding verzorgt, gericht op het voldoen aan de in onderdeel a genoemde eisen, in welke verklaring het bevoegd gezag verklaart dat de certificeringsprocedure de verworven competenties beoordeelt ten opzichte van de desbetreffende beroepsopleiding;
- c. de certificeringsprocedure omvat ten hoogste vijf maanden en vangt aan binnen een maand na schriftelijke en individuele inschrijving van de gastouder voor deze procedure, blijkend uit een gedagtekend bewijs van inschrijving dat is ondertekend door de gastouder en de aanbieder;
- d. de aanbieder brengt voor de kosten van de certificeringsprocedure in totaal ten hoogste een bedrag van 900 Euro inclusief BTW in rekening bij het gastouderbureau;
- e. de aanbieder stelt de gastouder en het desbetreffende gastouderbureau voorafgaand aan inschrijving ervan in kennis dat de subsidie ten behoeve van de certificeringsprocedure ten hoogste 75% bedraagt van het maximumbedrag, genoemd onder d;
- f. de aanbieder stelt de gastouder en het gastouderbureau voorafgaand aan inschrijving in kennis van het bepaalde in de artikelen 11 en 16;
- g. ten bewijze van een met goed gevolg doorlopen certificeringsprocedure verstrekt de aanbieder aan de gastouder een certificaat goed gastouderschap;
- h. de aanbieder maakt voorafgaand aan de start van de certificeringsprocedure de kosten van die procedure voor een individuele gastouder inzichtelijk, waaronder in elk geval de kosten in geval van tussentijdse beëindiging van de certificeringsprocedure;
- i. de certificeringsprocedure kent in elk geval een duidelijk gemarkeerd moment waarop het gastouderbureau kan aangeven of deze procedure al dan niet wordt voortgezet;
- j. de aanbieder brengt de kosten van de certificeringsprocedure in rekening na het afsluiten van deze procedure en hanteert daarbij een betalingstermijn van ten minste 30 dagen;
- k. de certificeringsprocedure omvat een onderzoek met in elk geval een beoordeling van de feitelijke uitoefening van het gastouderschap door de gastouder op de locatie waar deze als zodanig werkzaam is;
- l. de aanbieder beëindigt de inschrijving en de certificeringsprocedure van gastouders vanaf het moment dat de minister van oordeel is dat de certificeringsprocedure niet voldoet aan de EVC-code of de voorwaarden in deze subsidieregeling, vanaf het in onderdeel i bedoelde moment waarop het gastouderbureau aangeeft dat de certificeringsprocedure niet wordt voortgezet, of vanaf het moment dat de aanbieder op andere gronden haar erkende werkzaamheden staakt;
- m. de aanbieder brengt bij het gastouderbureau geen kosten voor de certificeringsprocedure van een gastouder in rekening indien de minister van oordeel is dat deze certificeringsprocedure niet voldoet aan de EVC-code of aan de voorwaarden van deze subsidieregeling, voor zover het betreft de kosten ten aanzien van gastouders die deze procedure op het moment waarop de minister zijn oordeel kenbaar maakt, nog niet hebben afgerond;
- n. de begeleider van de certificeringsprocedure, bedoeld in de EVC-code, mag niet dezelfde persoon zijn als de in die code bedoelde assessor;
- o. de assessor, bedoeld in de EVC-code, is geen gastouder en is niet werkzaam bij of voor een gastouderbureau of voorziening voor kinderopvang en was tot drie maanden voor de datum van inwerkingtreding van deze regeling geen gastouder en niet werkzaam bij of voor een gastouderbureau of voorziening voor kinderopvang;
- p. de aanbieder overlegt aan het gastouderbureau een schriftelijke en ondertekende verklaring, inhoudende dat de aanbieder voldoet aan de in dit artikel genoemde voorwaarden;
- q. de aanbieder verleent medewerking aan toezicht op de uitvoering van deze regeling.
- 2. Voor de subsidie, bedoeld in het eerste lid, komt het gastouderbureau onverminderd het eerste lid uitsluitend in aanmerking ten aanzien van gastouders die door hun gastouderbureau bij BKK zijn aangemeld uiterlijk op 31 december 2009.
Artikel 4. Subsidieaanvrager
Subsidie als bedoeld in artikel 3 wordt uitsluitend verleend aan gastouderbureaus.
Artikel 5. Tijdvak subsidiëring
De subsidie wordt uitsluitend verstrekt voor activiteiten die worden verricht tot en met 31 augustus 2010.
Artikel 6. Subsidiebedrag
De subsidie per gastouder bedraagt ten hoogste 75% van de werkelijke kosten van een certificeringsprocedure, met een maximum van 675 Euro.
- Jaarbudget:
- Variabel
- Per uitgifte
- Afhankelijk van aanvraag
- Indientermijn:
- Doorlopend
Realiseer jouw ambitie
Realiseer jouw ambitie
Meld je hier aanDeze informatie bekijken?
- Eenvoudige navigatie: Vind moeiteloos je weg door meer dan 4000 regelingen met ons intuïtieve platform.
- Real-time alerts: Mis nooit meer een kans met onze gepersonaliseerde meldingen.
- Effectief beheer: Houd subsidies en fondsen overzichtelijk bij met je eigen dashboard.
Word nu lid
Je bent al lid voor slechts € 33,- per maand!