SNS Bank en Mojo Concerts, de grootste aanbieder van concerten en festivals in Nederland, gaan een sponsorschap aan. Het sponsorschap van SNS Bank krijgt op verschillende niveaus invulling: instrumenteel, relationeel, communicatief en marketingtechnisch. Naast SNS Bank is Orange sponsorpartner van Mojo.
Herpositionering SNS Bank
SNS Bank stopte in 2001 met de sponsoring van de Nederlandse volleybalteams en het subsponsorschap van PSV. Ook alle regionale sponsoractiviteiten zijn vervolgens afgebouwd. Aanleiding hiervoor was de herpositionering van SNS Bank. "Wat je sponsort, bepaalt mede wie je bent. Eenmaal schoon zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe en onderscheidende positie in sponsorland", aldus Jan Willem Dreteler, directeur Communicatie SNS Bank.
SNS Bank besloot niet terug te keren als sponsor van sport, maar kiest nu voor sponsoring van muziek, uitgaan, fun en entertainment. Voor de komende jaren zullen alle hospitality activiteiten, de relatiemarketing en marketing van SNS Bank in het verlengde liggen van het sponsorschap van Mojo Concerts.
Nauwe samenwerking invullen sponsorschap
Mojo Concerts heeft met SNS Bank een partner die op een onderscheidende manier naar sponsoring kijkt. SNS Bank is een originele bank, met originele producten en een originele marketing- en communicatie aanpak. Een werkelijke Zo kan het ook-bank. Ze doorlopen niet de geijkte paden en zullen nauw met ons optrekken om het sponsorschap invulling te geven. Een sponsorpartner die bij ons past, aldus Roberto Traxel, commercieel manager Mojo Concerts. Mojo en SNS Bank zijn voornemens Bill in te zetten voor het online betalen van tickets. Bill is het recent geïntroduceerde online betaalconcept van SNS Bank in MSN Messenger.